De eerste paar dagen Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Rick Slangen - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Rick Slangen - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen Santiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

09 Februari 2013 | Chili, Santiago de Chile

Hallo daar!

Vandaag een dagje waarin ik voor het eerst mijn laptop open klap. Dit lijkt me een aardig moment om wat bevindingen op te schrijven. Disclaimer: neem even de tijd, het is een redelijk lang stuk.

Na een prima maar toch lange en slopende reis kwam ik uiteindelijk woensdag rond 12 uur lokale tijd (4 uur Nederlandse tijd) aan op het hostel. Na een hartelijk ontvangst viel ik verrot neer op bed om een ruimte twee uur te slapen. Ondanks Jetlag en slaaptekort leek het me vervolgens een goed idee vanuit het hostel mee naar een feest te gaan in een behoorlijk grote club, hoewel het meer de gezellige uitstraling had van en danscafé.
Dit danscafé bevindt zich in de wijk 'Bellavista', een zeer gezellige wijk vol met bars en restaurants waar het 's avonds echt gigantisch druk is. Je moet je voorstellen dat iedereen hier 'buiten leeft' gezien het warme klimaat. Erg gaaf, ook al versta je amper iets van het Spaans dat je om de oren vliegt. 'Chilenos' praten namelijk belachelijk snel en de articulatie is ook niet om over naar huis te schrijven (dit bevestigen zij overigens zelf ook). Goed ik dwaal wat af..
Uiteindelijk belandde ik om 6 uur 's ochtends in het mandje. Dit kan men interpreteren als een geslaagde avond.

Het leverde naast een jetlag en weinig slaap tevens een behoorlijk bonkend hoofd op. Immers, erg goed heb ik die nacht geslapen omdat het 's nachts drukkend warm is. Sowieso ben ik nog steeds bezig om te acclimatiseren, hoewel dat steeds beter gaat.
Dit resulteerde in een niet erg actieve dag, beetje bijkomen om 's Bellavista verder te verkennen om ten slotte daar een hapje te eten.
Eindelijk had ik de gelegenheid om een gat in de dag te slapen dus daar maakte ik gretig gebruik van.

Vrijdag startte de dag rustig omdat ik 's middags, samen met een Zweed gaat rondreizen in Chili, een georganiseerde wandeltour door Santiago gingen meepakken. Een briljant idee zo bleek. Allereerst was het zien van een aantal van Santiago's hightlighs erg vet. Denk aan 'Cerro San Lucia', 'Museo Bellos Artes', de wijk 'Paris-Londres' en 'Plaza des Armas' (zoek maar even op voor meer info). Vervolgens werden we uitgenodigd om op het kantoor van die rondleiders te chillen. Nou dat hebben we geweten. Midden tussen de Chilenen zijn de 'Pisco's' (Een Chileens/Peruaanse sterke drank) er als warme broodjes ingegaan. Erg gezellig en erg leerzaam om jezelf te dwingen tegen de Chilenen Spaans te lullen. Het is lastig maar het is wel de beste manier om het te leren. Daarbij zijn de Chilenen erg behulpzaam dus de drempel is niet zo hoog.

En zo is het weer zaterdag. Laptopje dus voor het eerst opengeklapt en proberen wat serieuze dingen te regelen zoals mijn definitieve kamer die ik maandag in principe heb als ik 'ja' zeg tegen die kamer. Verder ga ik straks even uitzoeken hoe het met de metro zit. Maandag begint namelijk mijn Spaans cursus waarbij ik de metro zal moeten gebruiken. Een beetje oriënteren is daarom geen overbodig luxe.

Zo, dit was het in een notendop. Ik zal straks ook even wat foto's plaatsen, ik denk zowel op Facebook als op deze site. Weet ik gelijk hoe het staat met de compatibiliteit tussen mijn Iphone en Windows 8.

Adios!

Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 8402

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Een half jaar Santiago de Chile

Landen bezocht: